Založ si blog

Posledná ruža

Otvorila som dvere, všade navôkol boli položené chumáče snehu, každá rastlinka sa už pokladala na zimný spánok. Moje oko uzrelo niečo ružovkasté, niečo posiate ľadovými kvapkami. A hľa ruža rozkvitnutá ako počas letných nocí či dní.

Pozrela som sa na ňu, obdivuhodne som zdvihla jej lístky a povedala:“ Posledná ruža ty žiješ?“ Ty si vytrvalo vydržala tú zimu, ten mráz, ten trpký chlad?

Moje myšlienky zaleteli.. ako to tá ruža mohla vystáť? Toľké utrpenie? Rozdávaš ešte svoju krásu?

Odovzdala ešte poslednú ružu….

Pomalinky som ju odlomila, prešla jemne prstami po jej krásnych purpurových lupeňoch a priložila som môj zvedavý nos k nej. Aj keď som stála na mraze v krátkom tričku a moje prsty na nohách zacítili chlad, tá vôňa vo mne prebudila teplo na srdci.

Posledná ruža odovzdala svoje poslanie… Potešila ma…Privoňala som si k nej druhýkrát a otvorilo sa mi svetlo na duši: Pocítila som od nej to:“ĎAKUJEM“, že som ju pohladila, vzala do príbytku a dala jej teplo s vodou.

Dívam sa na ňu kľudnými očami, v ktorých sa odráža pokoj. Usmejem sa a viem, že mi dala úsmev a pocit dôležitosti.

Zoberieme si z toho pre náš pohľad:

Aj keď trpíme, naše trpenie má nejaký význam a odovzdá niekomu pocit lásky. Aj ruža trpela v chlade a čakala, pokým ju niekto odtrhne a prinesie niekomu radosť.

 

Posledná ruža…

Vážme si každé slovo

22.09.2019

Príbeh, čo napísal život začal v piatok poobede, kedy som čakala kamarátku v kaviarni, s jej predĺženým meškaním. Objednala som si mätový čaj a poobzerala som si okolie. Nikoho nebolo v celej kaviarni len v rohu sedel jeden starší pán. Mal položenú kávu s mliekom a čokoládový kúsok torty na tanieri. Čašníčka mi doniesla čaj a spýtala som sa: „Prečo tu máte tak [...]

Ďakujem rakovine

30.01.2019

Nie je ľahké ukladať si otázku.. Bojím sa pravdy? Asi každý pred ňou zatvára dvere, lebo si myslí, že mu nejak ublíži. Pravda je slovo, pred ktorým máme všetci rešpekt. Je to niečo, čo nevieme ovplyvniť, príde sama. Rozpoviem Vám ďalší príbeh…. Asi tak pred týždňom som sedela na hematologickej ambulancii, čakala som na výsledky z mojej krvi, ktoré boli [...]

Snívanie

29.01.2019

Niet odvahy a cnosti, Keď dôjdu tie okolnosti. Mať svoju budúcnosť v rukách, žiť v pokoji či mukách? Tá otázka sa mi na ústa hrnie, hľadá svoje plápolanie. Vnímam len môj sen, len jediné viem, snívať chcem! Sny rozžiaria plamienok nádeje, nevedia, čo sa v okolí teraz deje. Ale moje chcenie vie presne, čo robiť, idem za svojím [...]

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07, aktualizované: 13:40

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 6
Celková čítanosť: 9001x
Priemerná čítanosť článkov: 1500x

Autor blogu

Kategórie